dijous, 12 de novembre del 2009

GUIA ORIENTATIVA PER A LA REFELXIÓ

CINEFÒRUM: BILLY ELLIOT,GÈNERE i EDUCACIÓ

Objectiu de la dinàmica:

· Afavorir la reflexió conjunta sobre qüestions de gènere en l’àmbit social i escolar.
Per tal de participar en el cinefòrum és imprescindible que els alumnes hagin visionat la pel·lícula i llegit atentament l’article de suport lliurat. A continuació es presenten unes preguntes a orientatives per guiar i animar la dinàmica:


1. Sexe i gènere, són el mateix?

2. En quin moment de la vida d’una criatura comencem a descobrir pràctiques tipificats de gènere?

3. Quin és el paper dels pares/mares en la construcció d’arquetips de gènere?

4. Quin és el paper dels mass-media en la creació d’arquetips de gènere?

5. Creieu que en les nostres pràctiques docents afavorim la construcció de discursos tipificats de gènere?
-En quins moments?
-En som sempre conscients els mestres?
-Per què es produeix?

6. Quin efecte té pel desenvolupament d’un nen, una educació basada en discursos tipificats de gènere? I en una nena?

7. Quin paper juga el joc i la joguina en la construcció de discursos tipificats de gènere?

8. Hi ha activitats físiques o esportives exclusivament per a nois? I per a noies? Per què?

9. Quines són les conseqüències d’una societat adulta que ha estat educada en base arquetips de gènere?

10. És possible eliminar els discursos de masculinitat i feminitat en les nostres pràctiques socials i escolars?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada