dissabte, 24 d’octubre del 2009

BLOGESFERA;INFORMÀTICA EN NENS AMB NEE.

Els nens amb necessitats educatives especials també poden accedir a la tecnologia amb molt bons resultats.
La situació que va donar a terme aquest projecte va ser; la necessitat de conectar al nen amb un medi especialitzat que afavoreixi als aprenentatges.
El projecte va començar al 2001 amb un grup de segon cicle i amb alumnes d' integració EGB (Educació General Bàsica).Desde el 2002 els alumnes de tercer cicle inclusives.Dos cops al mes van a un institut especialitzat i treballen sota la mirada d'un professor i la professora amb nens amb NEE (Necessitats Educatives Especials). Els alumnes de tercer cicle apenaren a fer servir l' Excel, que el poden fer servir aplicat a projectes dels TPP (Trajectes Pre Professionals).
Fundamentació: Actualment observem, que la major part dels nens tenen accés a un ordenador. Per que la trobada del nen amb l'ordinador sigui significativa és important afavorir la formació de capacitats i aplicar l'ho aprés a situacions d' aprenentatge, per exemple sol•licitar un llibre, usar correctament un caixer automàtic..
D'aquesta manera s'ofereix la possibilitat d' integrar-se a la societat coneixent l'element quotidià de la mateixa.Es pretén que no nomes sigui un aprenentatge pedagògic, sinó que també un objecte de gratificació i joc.
La meta d' aquest projecte és que els alumnes guanyin la suficient confiança i coneixement per fer servir bé l'ús de l'ordinador,fent servir també el proces de lecto-escriptura

Els objectius generals d'aquest projecte són:-Afavorir la formació de les capacitats relacionades amb la tecnologia, millorant l'autoestima i la tolerància a la frustració.
-Afavorir futures condicions de empleabilitat dels nostres alumnes amb NEE aplicant la informàtica a projectes relacionats amb TPP.

Estratègies d' acció:
-Escriptura de textos breus
-Autocorrecció ortogràfica
-Resolució de breus qüestionaris relacionats amb la ciència
-Utilitzar l'ordinador com a medi d' estudi i comunicació
-Búsqueda d'informació de temes segons els seus interessos.
-Comunicació espontànea amb chats
-Realització de quadres i plantilles.

He fet aquesta recerca ja que estic molt interessada sobre aquest tema.

Dues de les meves companyes la Laia Rodriguez i la Elisabet Santiago, han participat també en aquest treball aportant informació sobre els nens amb NEE en altres àmbits acadèmics. A continuació deixare els blocs de les meves companyes on complementen la informació exposada anteriorment.

3 comentaris:

  1. Hola Natalia, he trobat una web que et pot servir d'ajuda. Jo també estic interessada en aquest tema de les Nececitats Educactives especials. Et passo la web i ja t'aniré enviant més informació del que pugui trobar.
    És un estudi en l'area d'educació física de com aquets nens poden millorar totes les seves habilitats.

    Elisabet.
    www.efdeportes.com/efd63/estilo.htm

    ResponElimina
  2. Hola Natàlia, he trobat molt interessant la teva publicació i interès cap als infants amb necessitats educatives especials associant-ho amb l’informàtica.
    A continuació t’adjunto una sèrie d’informació que crec que pot ser del teu interès. Es tracta, però, d’enfocar-ho des de la vessant musical.

    La música enriqueix la vida de totes les persones, ajuda a tot ésser humà, per això és necessari que rodegi al nen amb NEE un ambient musical ric i controlat en estímuls. Aquesta experiència sensorial l’ajudarà a proporcionar un desenvolupament emocional, psicofisiològic i social equilibrat.

    El principal problema dels nens amb NEE és la comunicació, expressar-se, relacionar-se. Això pot ser degut a la carència de vocabulari i a l’ús limitat de les paraules. La música és una via de comunicació no verbal, per mitjà d’aquesta el nen amb NEE troba el camí de relació i expressió dels seus sentiments.

    Els nens que requereixen NEE tenen una cosa en comú: les seves mans, no segueixen el desenvolupament esperat en relació a la seva edat cronològica i en alguns casos, els seus patrons motors no són els adequats. Aquí es quan apareix en joc la música, els instruments i la capacitat que tenen d’ajudar a aquests nens.
    •Els teclats, serveixen com a teràpia sensoperceptiva
    •Els instruments de percussió transmeten vibració i es ideal per nens am dèficit auditiu o sensoperceptiu.
    •Els de vent, ajuden a nens amb hipotonies (menor massa muscular, trastorn associat a malalties genètiques) o paràlisis cerebral.

    Si necessites més informació, pots consultar aquest bloc que és força interessant i et pot ser de gran ajuda:
    http://portal.educ.ar/mt/search?tag=ni%F1os%20con%20necesidades%20especiales&blog_id=38

    també et proporciono la pàgina web d’una Associació de Persones amb Necessitats Educatives Especials:
    http://portalsalut.caib.es/psalutfront/info;jsessionid=0204A6BFA2DD07CC121DAA45899E777E?lang=es&id=36205

    Salutacions,
    Laia.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies per aportar més informació sobre aquest tema.

    ResponElimina